onsdag 15 april 2015

Kassler stroganoff och pasta.

Nu äntligen ska jag lägga upp receptet på middagen jag lagade förra veckan. Bilden har legat och möglat (euw) i min telefon sen dess. Orginalreceptet hittade jag hos Bakverk och fikastunder men som vanligt modifierar jag det lite för att passa mig själv.

Kassler Stroganoff
500 g kassler
en liten gul lök
svartpeppar
en skvätt oxfond
en burk krossade tomater
1 dl creme fraiche
2 dl grädde

Hacka lök och strimla kassler och fräs i några minuter med svartpeppar. Tillsätt buljong, krossade tomater, crème fraîche och grädde och låt småputtra en stund. Smaka av med lite salt och red såsen om du vill få den lite tjockare. Servera med pasta och en god sallad.

Salladen finns inte med på min bild, för den såg så tråkig ut då den bestod av bara gurka, tomat och paprika. Inser dock nu i efterhand att bilden hade blivit mer spännande om salladen fått vara med, men det är lätt att vara efterklok.

2 kommentarer: